Jak zwiększyć PageRank strony lub bloga - czyli odrobina SEO


Jak zwiększyć PageRank strony lub bloga 
 
PageRank według niektórych bloggerów jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na siłę przebicia bloga, a dla innych to po prostu kolejny ranking.   Ja, na co wskazuje PageRank tego bloga należę do tej drugiej kategorii.   Całkowicie nie zgadzam się z twierdzeniem, że PageRank jest wprost proporcjonalny do siły przebicia i jakości bloga. Bzdura!  
PageRank według mnie nijak się ma do czynników decydujących do jakości bloga.  Według mnie nie ma on nic wspólnego z jakością bloga.  Jest on w prawie 100% oparty (z tego co udało mi się ustalić) na jednej rzeczy tj. ilości blogów linkujących do Twojego bloga oraz wartości PageRank tych blogów.   Więc mówiąc krótko cała idea PageRank kręci się wokół linków, ilości linków, jakości linków, ich ważności, wartości PageRank tych linków.  
Stąd chcąc zwiększyć PageRank swojego bloga należy skoncentrować się na linkach wstecznych.   Niestety, zbieranie milionów linków wstecznych z różnych stron nie zadziała, trzeba skoncentrować się na jakości tych linków.  

Czynniki wpływające na PageRank  

Ilość linków wstecznych  
Jakość linków wstecznych  
Ilość linków wychodzących (OBL - Out Bound Links)  
Ilość stron linkujących do strony, która linkuje do Ciebie.  
Projekt i struktura strony  
Google + (to wyjaśnię później)  

Co zrobić, aby podwyższyć PageRank  

Budować dobre jakościowo linki  
Budować kręgi linków  
Linkować strony wewnątrz  
Redukować ilość zewnętrznych stron, do których linkuje strona.  
Wprowadzać argument NO FOLLOW dla linków zewnętrznych  
Mieć krystalicznie czystą strukturę  
Wykorzystać media społecznościowe  
Próbować budować naturalne (albo chociaż wyglądające na naturalne) linki wsteczne  

Czynniki nie wpływające na PageRank  
Zawartość!   (Nie do wiary?  Wyjaśnię to później)  
Liczba indeksowanych stron  
META TAGI  
Wiek domeny  

Czynniki wpływające na PageRank  
Oto 6 czynników zdecydowanie wpływających na PageRank.   Analiza tych czynników, słabych i mocnych punktów, planowanie, przygotowania postępowanie według strategii może zdecydowanie polepszyć PageRank.  
Ilość linków wstecznych  
Wartość PageRank twojej strony zdecydowanie zależy od ilości unikalnych stron linkujących do Twojej strony.   Jeżeli ilość linków wstecznych jest duża, można spodziewać się wysokiego PageRank.   To jest podstawowa zasada.  

Pagerank cx Ilość linków wstecznych  
Dla tych, którzy nie rozumieją powyższej formuły, oznacza ona, że PageRank jest wprost proporcjonalny do ilości posiadanych linków wstecznych.   Stąd strona posiadająca 10000 linków wstecznych będzie najprawdopodobniej miała wyższą wartość PageRank niż strona z 1000 linków.  
W skrócie więc, aby zwiększyć PageRank należy skoncentrować się na tej zasadzie i zwiększyć ilość linków zwrotnych.   Istnieją oczywiście sprawy, na których należy się skoncentrować, takie jak jakość linków, prędkość dodawania i jeszcze klika więcej.   Linki wsteczne powinny być dobrej jakości i powinny być budowane z ludzką prędkością (powoli).   Przez ludzką prędkość rozumiem tu dodawanie ich w sposób naturalny, a nie przy użyciu zautomatyzowanego oprogramowania czy stron.  

Jakość linków wstecznych  
Jakość jest rozumiana jako jakość wykonanej pracy, a nie ilość.  
Jest to oczywiście powszechnie znana prawda.   Odnosi się ona do ludzkiej natury i charakteru, ale tu z powodzeniem może być odniesiona do blogowania i page ranku.  
Wartość PageRank twojej strony zdecydowanie zależy od ilości unikalnych stron linkujących do Twojej strony.   Na przykład link ze strony PR4 da nam potencjalnie więcej niż link ze strony PR3.   Stąd, aby osiągać wysokie wartości pagerank należy koncentrować się na jakości linków.   Próbować dodawać dobre jakościowo linki.  
Pagerank strony linkującej do Twojej strony nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na jakość linków wstecznych.   Kolejnym czynnikiem jakościowym jest popularność strony, na której znajdzie się link do Twojej strony.   Link z ważnej i popularnej strony (popularnej strony z wiadomościami, popularnego magazynu, czy dobrego bloga) jest jak prezent świąteczny!   Takie linki bez wysiłku mogą podnieść PR strony z PR1 do PR4.  

Ilość linków wychodzących (OBL - Out Bound Links)  
Jeżeli blog jest linkowany na zewnątrz z setką stron, pagerank takiego bloga zostanie podzielony na 100 równych części.   Tak więc PR4 będzie podzielony na 100 części i każda z zewnętrznych stron dostanie + PR 4/100.   Na koniec wychodzi na to, że bardzo mała ilość PR zostaje dla Twojego bloga i PR spada.   Linkuj więc niewiele zewnętrznych stron, a jeżeli wydaj Ci się, że linkujesz zbyt wiele stron zewnętrznych wprowadź argument NO FOLLOW dla robotów.  
Ilość stron do których linkuje do strona, która linkuje do Ciebie.  
Jeżeli strona, która linkuje Twoją jest linkowana na zewnątrz z setką stron, pagerank takiej strony zostanie podzielony na 100 równych części.   Jeżeli więc strona posiada PR4, każda ze stron linkowanych na tej stronie otrzyma dopalenie w postaci PR4/100.   Tak więc, aby otrzymywać duży udział w wartości PR, należy unikać stron z duża ilością linków zewnętrznych OBL.  

Projekt i struktura strony  
Być może struktura i projekt strony nie wpływa na pagerank bezpośrednio, ale pośrednio z pewnością tak.   Posiadanie dobrego projektu strony, aktualne kodowanie W3, krystalicznie czystą strukturę pomaga wyszukiwarkom w łatwym przeszukiwaniu jej zawartości, a jeżeli dodamy do tego łącza wewnętrzne, dobra i klarowna struktura pomoże rozdzielić pagerank równomiernie.  

Google +  
Nie mam pewności czy licznik Google + wpływa obecnie na pagerank, ale sądzę, że w przyszłości Google + będzie mieć bardzo istotny wpływ na pagerank.   Jednym z głównych zadań Google + było polepszenie jakości wyszukiwań Google.   Obecnie wyłącznie SERPS (strony wyników wyszukiwania przeglądarki) są determinowane wartością licznika Google +, ale w przyszłości spodziewam się, że Google + może być głównym czynnikiem wpływającym na pagerank.  
Generalnie, kiedy radzimy sobie dobrze w Google + ruch na stronie rośnie.   Dlaczego więc nie utrzymywać dobrej wartości Google +?   W przypadku gdy Google zdecyduje się wykorzystać Google + jako czynnik wpływający na pagerank możesz mieć z tego tylko korzyści!  

Zwiększanie wartości PageRank  
Dodawanie dobrych jakościowo linków  
A więc, aby zwiększyć PageRank należy natychmiast zacząć dodawać linki.   Dodawajcie ile się da, ale nie zapominajcie o czynniku jakościowym.   Próbujcie uzyskiwać linki ze stron administracji terenowej i to jak się tylko da.   Ze stron edukacyjnych (.edu) lub rządowych (.gov)   Pozyskanie takich linków jest bardzo trudne, ale pojedynczy link może poważnie podwyższyć Wasze notowania PageRank, a nawet poważnie zwiększyć rankingi w wyszukiwarkach.   Kilka sposobów na tworzenie wysokiej jakości linków wstecznych to:  
Blogowanie gościnne  
Media społecznościowe  
Selekcja wymiany linków  
Dodawanie linków na takich stronach jak Wykop i podobnych typu social news choćby Squidoo, czy Hubpages.  

Budowanie kręgów linków  
Jeżeli nie słyszeliście nigdy o kręgu linków, to chyba warto posłuchać, bo to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na tworzenie linków wstecznych.   Budując krąg linków należy połączyć ze sobą kilka stron, a każda z tych stron powinna łączyć się z tą samą podstroną Twojej strony.   Ostatecznie wszystkie te strony zyskają na rankingu pagerank, a Twoja dostanie ten największy dopalacz.  
Przykład:  
Strona A linkuje się ze stroną B, która łączy się ze stroną C. C jest linkowana do strony D itd.   Każda ze stron linkuje się do następnej oraz wspólnej (tej, której PageRank ma wzrosnąć).   Daje to natychmiastowy wzrost rankingu, gdyż pagerank dla każdej ze stron jest równomiernie rozdzielany, a w końcu wszystkie strony o wysokim PR łączą się w Twoją stroną.   Daje to natychmiastowy dopalacz linków!   Budowanie kręgu to bardzo czasochłonne zajęcie, więc powinno być tak efektywne jak to tylko możliwe.   Budowanie długiego łańcucha stron, łączenie ich ze sobą i nie podążanie według tego samego schematu to tylko kilka sposobów na zbudowanie efektywnego kręgu.  

Linkowanie stron wewnątrz  
Nie należy zapominać o linkowaniu stron wewnątrz strony.   Pisząc np post o zwiększaniu pagerank nie należy zapominać o połączeniu go z kilkoma powiązanymi postami.   Na przykład napisz posty na temat wszystkich tematów pokrewnych wymienionych poście o page ranku i połącz je ze sobą.  
Linkowanie stron wewnętrznych nie tylko pomaga w równomiernym rozdzielaniu PageRank pomiędzy podstronami na stronie, ale powoduje, że odwiedzający pozostają na stronie dłużej co zmniejsza odsetek porzuceń (bounce rate)!  
http://www.bloggingjunction.com/how-to-reduce-blog-bounce-rate/  
Zmniejszanie odsetka odrzuceń (bounce rate)  
Linkowanie wewnątrz strony przynosi wiele zysków.   Oczywiście wszystko co się robi w nadmiarze szkodzi.   Nadmiar linków wewnętrznych może mylić i przeszkadzać odwiedzającym stronę.   Więc linkujcie, ale wszystko z rozsądkiem.  
Redukowanie ilości zewnętrznych stron, do których linkuje strona  
Twój PageRank jest rozdzielany równomiernie pomiędzy różnymi stronami, do których linkujesz.   Jeżeli więc Twoja strona ma PR1 i łączy się z setką stron, każda z nich dostaje bonus wysokości 1/100 PR.   Stąd bardo mało wartości pozostaje dla Twoich stron wewnętrznych.   Uważa się także, że Google nadaje niższą wartość stronom z dużą ilością linków zewnętrznych niż tym posiadającym ich mniejszą ilość.   Jest tak dlatego, że strony ze zbyt dużą ilością linków wychodzących zawierają najczęściej linki płatne i stworzone są jako strony do wymiany linków lub innych paskudnych praktyk.   Krótko mówiąc, unikaj linkowania serwisu z dużą ilością stron zewnętrznych, a jeżeli już musisz to zrobić wstawiaj argument NO FOLLOW.  
Wprowadzanie argumentu NO FOLLOW dla linków zewnętrznych  
Wprowadzanie argumentu no follow dla linków zewnętrznych to najlepszy sposób pozostawiania zysków z linków na swojej stronie.   Ale, nie mam na myśli wprowadzania tego argumentu dla dokładnie wszystkich linków.   Można usunąć tag no follow z konkretnych linków.   Można usunąć go z linków gościnnych, linków do innych blogów, linków do stron o wysokiej popularności jak Google, Microsoft, itd.  
Krystalicznie czysta struktura  
Dobra struktura strony, łącza pomiędzy wszystkimi stronami wewnętrznymi, pomagają odpowiednio rozkładać wartość z linków i stąd płynie wyższy PR.   Zdecydowanie dobrym pomysłem jest posiadanie dobrego systemu nawigacyjnego.   Należy dodawać linki do wszystkich ważnych stron na stronie głównej, tak aby dostawały udział w wartości płynącej ze źródeł zewnętrznych i stąd można spodziewać się wzrostu PR.   Należy dodawać linki do popularnych postów na blogu lub postów, które chce się promować na stronie głównej.  
Nie należy zapominać o zatwierdzeniu strony przez W3C.   Strona pozbawiona błędów pomaga Google w łatwym i wydajnym poruszani się po Twojej witrynie.  
Wykorzystanie mediów społecznościowych  
A teraz coś innego.   Wiadomo, że media społecznościowe mogą uzyskać tabuny odwiedzających codziennie.   Ale czy współdzielenie społecznościowe może także podwyższyć Twój PR?   Sklasyfikujmy to na wstępie:  
- Facebook, Twitter, itd.  
- Czy można w ten sposób uzyskać duży ruch, pośrednio budować linki i podwyższać PR?   Oto jak to działa.   Dodajemy tweety i posty na Facebooku.   Ktoś je czyta, dodaje like i linkuje do Twojego posta na Facebooku.   Stąd dostajesz darmowy naturalny link
- Digg, Reddit, itd.  
- Czy można w ten sposób uzyskać dużo darmowego ruchu, budować wsteczne linki bezpośrednie i podwyższać PR?   Jeżeli komuś podoba się Twój post i zalinkuje go (powstaje pośredni link wsteczny)   Jeżeli podzielisz się swoim postem na stronie umożliwiającej
Próbuj dodawać naturalne (albo chociaż wyglądające na naturalne) linki wsteczne  
Najlepszym sposobem dodawania naturalnych linków jest poproszenie swoich przyjaciół o linkowanie Twoich postów na blogu.   Kolejnym sposobem jest blog gościnny i dodawanie linków w ramach body strony.   Kolejnym sposobem zwiększenia PageRank, jakkolwiek kosztownym jest jest wynajęcie projektanta i pozyskanie info grafu a następnie przeliczenie linków wstecznych.  

Czynniki nie wpływające na PageRank  

Zawartość  
Szokujące, nie?   Tak, ale niestety naprawdę PageRank nie zależy od zawartości bloga!   Nawet jeżeli piszesz artykuły na 1000 słów lub po prostu kopiujesz posty z innych blogów pagerank pozostanie nienaruszony.   Jak to możliwe i jak można to stwierdzić?  
Pewnego razu odwiedziłem stronę, na którą skopiowano wszystkie artykuły z jednego z moich blogów z PR4.   Niestety pomimo, że zawartość została skopiowana już kilka miesięcy wcześniej blog ten miał nadal PR0.   Wynika stąd jasno, że nie nawet mając dobrą zawartość na blogu nie można liczyć na wzrost PR.   PageRank nie zależy od zawartości.   PageRank zależy od linków.  
Czy oznacza to, że można przestać pisać i zacząć kopiować?   Oczywiście, że nie!   Post skopiowany może uzyskać jakiś tam PR, ale nigdy wyższy niż oryginał (w 99% wypadków).   Więc należy pisać oryginalne artykuły.  

Liczba indeksowanych stron  
Pewien czas temu czytałem artykuł o zwiększaniu PageRank.   Jedną ze wskazówek było pisanie wielu artykułów i posiadanie wielu stron zindeksowanych na Google.   Zbadałem to i odkryłem, że to nieprawda.   Ilość indeksowanych stron nie ma nic wspólnego z Twoim PR!  

META TAGI  
Kolejny artykuł, który znalazłem sugerował, że odpowiednie uzupełnianie szczegółów META może wpłynąć na PageRank.   Ale to nieprawda.   Odpowiednie uzupełnianie szczegółów META może zwiększyć w podniesieniu pozycji wyszukiwania w Google, uzyskać większy ruch, ale nie pomoże w podniesieniu PageRank.   Może tylko wtedy kiedy komuś spodoba się Twój post, zalinkuje go i po uzyskaniu linka wstecznego wzrośnie PageRank, ale to jedyna możliwość!   Odwiedzający nie dodają zazwyczaj linków wstecznych do blogów, prawda. :)  

Wiek domeny  
Gdyby wiek domeny był czynnikiem, wielu handlarzy domenami imprezowałoby codziennie do końca życia!   Nie sądzę, aby wiek domeny wpływał na PageRank w jakikolwiek sposób.   Mam wiele domen starszych niż rok, ale wszystkie mają PR-NA.   Jeden ze znajomych ma domenę 10-letnią także z PR-NA.   Nie sądzę, aby wiek domeny wpływał na PageRank w jakikolwiek sposób.   Jeżeli tak to wpływa na PageRank minimalnie i nie jest to zdecydowanie czynnik, na którym warto się koncentrować.  
Jest oczywiście o wiele więcej czynników, które nie wpływają na PageRank i może być więcej czynników, które na niego wpływają.   Wyliczyłem tu tylko najlepsze sposoby podwyższenia PR.   Jeżeli macie jakieś inne sposoby na podwyższenie PR podzielcie się nimi tutaj!  
Jeżeli jesteście zainteresowani jaki jest przewidywany PageRank dla Waszych stron sprawdźcie to narzędzie future pagerank prediction tool.   Oczywiście nie jest ono zawsze zbyt dokładne!    

Gdybyście nie wiedzieli o pagerank checkers polecam

Pozwala ocenić pracę jaką włożyliście w stronę i dowiedzieć się jaka jest przewidywana pozycja w czasie kolejnej aktualizacji.
Przypominam, że kolejna aktualizacja przypada jesienią tego roku (przewidywalnie w październiku).

3 komentarze:

  1. Aertkuł się skupia na temacie ale jednak go upraszcza. Przepraszam ale autor upraszcza wszystko do tego iż 1 czynnik ma zadziałać. To nie jest prawda. Pozycjonowanie SEO to jest naprawdę niemal alchemiczna wiedza. Wiele czynników wpływa i na SEO jak i na PR. Wszystko mus i razem zadziałać. Osoby, które fachowo się znają na tym potrafią wypromować stronę, jeśli ktoś się nie zna to cóż narzeka że META nie pomogło.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie trochę uproszczony ten artykuł. Zapraszam do przeczytania tego: http://linkologia.cba.pl/baza-wiedzy/16-page-rank-tez-jest-wazny

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale page rank nie jest najważniejszym wskaźnikiem.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o kulturalne zachowanie - wszystkie komentarze podlegają moderacji!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Future Google PR for inwestycje-hyip.blogspot.com - 4.05